Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov

Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov

Zrejme ste sa s tým už stretli - kúpili ste si tovar, ten sa však po čase pokazil. Alebo: dostali ste faktúru za služby, ktoré ste nevyužívali. Vtedy nastal čas na reklamáciu. Tá niekedy prebehne jednoducho, inokedy je to beh na dlhé trate. Najmä, ak predávajúci nechce uznať spotrebiteľovi právo na reklamáciu a vrátiť mu peniaze, či tovar opraviť. Takáto situácia môže skončiť - a neraz aj končí - až na súde. Aby spotrebitelia a predávajúci predišli súdnemu konaniu, je tu od začiatku februára, po vzore Európskej únie, možnosť využiť takzvané alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov. Ak spotrebiteľ nie je spokojný s tým, že mu tovar nebol zreklamovaný, môže bezodplatne osloviť takzvaný tretí subjekt, ktorý sprostredkuje komunikáciu s predajcom. V súčasnosti sú na Slovensku tieto subjekty štyri: Slovenská obchodná inšpekcia, Úrad pre reguláciu sieťových odvetví, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a občianske združenie Spoločnosť ochrany spotrebiteľov. Ako tento proces po novom prebieha, to zisťovala Dušana Nuošková na Slovenskej obchodnej inšpekcii. Hovorí Danuša Krkošová.

ARS Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.


Alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu môže prebehnúť aj elektronicky. Aký ohlas bude mať nový zákon medzi spotrebiteľmi, to ukáže čas. Slovenská obchodná inšpekcia za prvý mesiac jeho platnosti prijala 19 návrhov, ktoré rieši.

Živé vysielanie ??:??

Práve vysielame