Už ráno sme v tejto rubrike spomínali „nekonečnú pieseň“ diaľničného spojenia Bratislavy s Košicami. Legislatívne i vecné problémy, ktoré neustále komplikujú a už niekoľko krát odsunuli vládou sľúbené ukončenie tohto – nielen motoristami – dlhodobo očakávaného, komformného, rýchleho a bezpečného spojenia západu republiky s východom.
Diaľnica D1 má nedokončené úseky nielen na východe republiky, ale aj na Kysuciach a Turci, najmä v okolí Žiliny, ale tiež v Ružomberku.
A hoci sú stále neukončené a neodovzdané úseky aj medzi Popradom a Prešovom a v samotnom Prešove, investor – Národná diaľničná spoločnosť – už minulú jeseň ohlásila výraznejšie presmerovanie svojho úsilia práve na severozápad Slovenska.
Zodpovedá momentálny stav a postup prác na troch rozostavaných úsekoch D1-tky termínu ukončenia? – Miroslav Talavašek sa pýtal hovorcu Národnej diaľničnej spoločnosti, Marcela Jánošíka:
231405141420-reagujte-D1-vychod-SR-tal Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Zhotoviteľmi spomínaného „meškajúceho“ úseku medzi Spišským Štvrtkom a Levočou je združenie v zložení Váhostav – SK a Bögl a Krýsl.