Možno ste už na podobný problém narazili aj vy... Že nejde len o problém Slovákov, dokumentuje niekoľko príkladov z minulosti z celého sveta, napríklad: Istý Austrálčan kupoval cez internet lístky pre dcéru na koncert hudobnej skupiny. Vybral si portál, ktorý mu ich „garantoval“, hoci lístky už neboli v predaji. Problém bol v tom, že kým lístok stál 173 dolárov, za oba portálu zaplatil viac ako 450 dolárov – portál si totiž zaúčtoval vyše 100 dolárov za predaj a doručenie!
Fanúšička Eda Sheerana si tiež takto kúpila lístok, no pri bráne viedenského štadióna ho označili za neplatný, pretože lístok bol z Talianska a organizátori dnu púšťali iba tých, na ktorých meno bol lístok vydaný. Organizátori sa tak chránia proti sekundárnemu predaju, podvodom a špekulantom. Podobne zostali pred bránami miesta koncertu stáť i ďalší, ktorí si takto obstarali vlastne duplikát s identickým čiarovým kódom, ktorého originál už organizátor koncertu raz vydal.
Keďže je už za dverami sezóna letných festivalov, Spoločnosť ochrany spotrebiteľov z Popradu a ich partneri z iných európskych štátov nedávno odštartovali osvetovú kampaň zameranú proti takýmto „praktikám“. O čo ide? Miroslav Talavašek sa zhováral s Petrou Vargovou-Čakovskou z S.O.S. Poprad, na ktorú sa už tiež obrátilo nemálo takto oklamaných spotrebiteľov.
spotrebitelia_vstupenky_web_z 2.ruky Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Za autorizovaného predajcu sa považuje internetová stránka, ktorej povolenie na predaj vstupeniek na dané podujatie udelil oficiálny organizátor podujatia. Ak organizátori podujatí akceptujú aj portály ďalších predajcov vstupeniek, zvyčajne je o tom zmienka na ich webových stránkach. Preto si treba vždy skontrolovať, či neexistujú isté obmedzenia pre vstupenky kúpené na nepovolenom sekundárnom trhu.